LA ORIENTACIÓN DE ECONOMÍA A PLENO
- Sistemas de Información Contable II
- Elementos de Micro y Macro
- Derecho
- Visita a Ford
Dentro de la Orientación de Economía del Colegio, 4to. año es "año introductor" de los primeros conceptos económicos y elementos de análisis, donde se conoce e interpreta el funcionamiento de los mercados y de los diferentes tipos de organizaciones.
- Elementos de Micro y Macro
- Derecho
- Visita a Ford
Dentro de la Orientación de Economía del Colegio, 4to. año es "año introductor" de los primeros conceptos económicos y elementos de análisis, donde se conoce e interpreta el funcionamiento de los mercados y de los diferentes tipos de organizaciones.
Teoría de las Organizaciones junto con SIC I son el puntapié inicial de la Orientación de Economía y Administración, aportando el marco conceptual para las materias de 5to. y 6to. año, tanto de Economía y Administración de Empresas como de IB Economics SL.
¡Prepárense para un viaje por el mundo de las ciencias económicas....tanto en inglés como en castellano......!!!
¡Prepárense para un viaje por el mundo de las ciencias económicas....tanto en inglés como en castellano......!!!
¿DE QUÉ SE TRATA "GESTIÓN DE LAS ORGANIZACIONES"?
Si bien el nombre de la materia hace referencia a temas relacionados con Administración de Empresas más que con Economía, en St. Catherine's Moorlands comenzamos introduciendo primero a las Ciencias Económicas como una Ciencia Social, los conceptos fundamentales de la economía y sus agentes, y el funcionamiento del mercado.
De esta manera, no sólo situamos a la empresa u organización dentro del marco en el que habitualmente opera, sino también comenzamos a comprender cómo toman decisiones los diferentes actores del mundo empresarial y económico.
Esta materia, además, se dicta en forma bilingüe, yendo y viniendo del inglés al castellano, utilizando el libro de IB Economics de Oxford como referencia de la primera parte del programa, y el libro "Teoría de las Organizaciones" de Aique, para la segunda mitad.
De aquí nos vamos a ir sabiendo, de qué se trata la Economía, de qué se trata la Administración de Empresas, y cómo es el enfoque de IB Economics para poder optar con mayor claridad en 5to. año, dentro de nuestras opciones para el Diploma del Bachillerato Internacional.
![]() |
EMPRESAS FAMILIARES |
De esta manera, no sólo situamos a la empresa u organización dentro del marco en el que habitualmente opera, sino también comenzamos a comprender cómo toman decisiones los diferentes actores del mundo empresarial y económico.
Esta materia, además, se dicta en forma bilingüe, yendo y viniendo del inglés al castellano, utilizando el libro de IB Economics de Oxford como referencia de la primera parte del programa, y el libro "Teoría de las Organizaciones" de Aique, para la segunda mitad.
De aquí nos vamos a ir sabiendo, de qué se trata la Economía, de qué se trata la Administración de Empresas, y cómo es el enfoque de IB Economics para poder optar con mayor claridad en 5to. año, dentro de nuestras opciones para el Diploma del Bachillerato Internacional.
CONTENIDO
UNIDAD 1: La Economía: Conceptos Introductorios
UNIDAD 3: La Evolución del Pensamiento Administrativo
BIBLIOGRAFÍA OBLIGATORIA
Blink, J., & Dorton, I. (2011). Economics: course companion (2nd ed.). Oxford: Oxford University Press.
Abadi, M., Baigros, K., & Sciarrota, C. (2011). Teoría de las Organizaciones. Buenos Aires: Aique Grupo Editor.
_____________________________________________________________________________
¿DE QUÉ SE TRATA "SISTEMAS DE INFORMACIÓN CONTABLE II"?

The objective of year 1 is not only to introduce students to basic economic concepts and problems, but also get them used to the type of question and exercises they will face in both papers of the IB Economics exam the next year.
During this year, we focus on developing central skills and abilities needed to score a good mark on such exam: students learn how to use diagrams to describe and explain a problem and its possible solutions, learn the skill of defining and using economic vocabulary appropriately, learn to analyze data or information and make critical evaluations and rational judgments based on economic theory.
SYLLABUS CONTENT
INTRODUCTION
PART 1: Business in its Environment
PART 2: Quantitative Methods
PART 3: Marketing
MAIN BIBLIOGRAPHY
Jewell Bruce R, "An Integrated Approach to Business Studies", Third Edition, Longman Limited, 1996, England.
_____________________________________________________________________________
¿DE QUÉ SE TRATA "ELEMENTOS DE MICRO Y MACRO"?
During the first year the students complete Section One of the IB Economics Standard Level Syllabus, which has been already introduced the previous year in the subject Teoría de las Organizaciones.
The objective of year 1 is not only to introduce students to basic economic concepts and problems, but also get them used to the type of question and exercises they will face in both papers of the IB Economics exam the next year.
During this year, we focus on developing central skills and abilities needed to score a good mark on such exam: students learn how to use diagrams to describe and explain a problem and its possible solutions, learn the skill of defining and using economic vocabulary appropriately, learn to analyze data or information and make critical evaluations and rational judgments based on economic theory.
Students who choose this subject within their IB Diploma Programme must sit for a midle-year exam, a final exam at the end of the year and also write their first internal assessment commentary for their Economic's Portfolio, all of which are graded and included in the subject's final mark.
SYLLABUS CONTENT
INTRODUCTION
PART 1: Business in its Environment
PART 2: Quantitative Methods
PART 3: Marketing
MAIN BIBLIOGRAPHY
Jewell Bruce R, "An Integrated Approach to Business Studies", Third Edition, Longman Limited, 1996, England.
_____________________________________________________________________________
¿DE QUÉ SE TRATA "DERECHO"?
During the first year the students complete Section One of the IB Economics Standard Level Syllabus, which has been already introduced the previous year in the subject Teoría de las Organizaciones.
The objective of year 1 is not only to introduce students to basic economic concepts and problems, but also get them used to the type of question and exercises they will face in both papers of the IB Economics exam the next year.
During this year, we focus on developing central skills and abilities needed to score a good mark on such exam: students learn how to use diagrams to describe and explain a problem and its possible solutions, learn the skill of defining and using economic vocabulary appropriately, learn to analyze data or information and make critical evaluations and rational judgments based on economic theory.
Students who choose this subject within their IB Diploma Programme must sit for a midle-year exam, a final exam at the end of the year and also write their first internal assessment commentary for their Economic's Portfolio, all of which are graded and included in the subject's final mark.
SYLLABUS CONTENT
INTRODUCTION
PART 1: Business in its Environment
PART 2: Quantitative Methods
PART 3: Marketing
MAIN BIBLIOGRAPHY
Jewell Bruce R, "An Integrated Approach to Business Studies", Third Edition, Longman Limited, 1996, England.
_____________________________________________________________________________